Tuesday, April 12, 2016

It's Been Long~~~

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

It's been long kan. Last entri 05.04.2016. Fuh! Cun seminggu tak berupdate. Aku masih dalam mood swing. Penat belum terbayar lagi walaupun dari hari Khamis minggu lepas aku ambik cuti. Means aku cuti 4 hari la. Tapi, kerja dekat rumah pun bertimbun. Mana nak layan anak-anak lagi. Mana nak layan customer lagi. Boleh tahan la jugak tahap stress dia hahaha...

Ada rasa nak cuti lagi tapi takleh la pulak. Dari hari Isnin tu masih struggle nak siapkan last report yang terpaksa tidak dihantar last week due to system error. Well, kitorang ada website yang menyimpan data berkenaan perkhidmatan pekerjaan. All of the data kena generate from this website we call LMD. So, dari 1st April tu lagi website tu tak dapat nak access.

Apa-apapun sebelum tengahari tadi aku dah send report tu dekat HQ. So, for the time being aku free sekejap la. Esok-esok bizi lagi. Minggu depan nak kena kerja outstesen la pulak. Minggu depan aku pegi Miri sebab kena jadi petugas import hehehe...

Dan, selain daripada aku membebel pasal kerja, aku nak bagitau aku dah launch my new IG Shop yang diberi nama Liyyah Shop. Tadaaa!!! Boleh kelik gambar ye. Dia terus ke link IG Shop hamba~~~

Liyyah Shop 

Tak banyak lagi gambar dekat dalam tu sebab aku masih dalam proses mengumpul gambar testimoni untuk di edit dan letak watermark. Penting tau watermark ni. Orang tak boleh suka-suka nak copy paste gambar yang kita gunakan untuk tujuan promosi. Yang gambar dekat dalam IG aku ni of course aku dapat dari supplier, mujur supplier tak letak watermark sebab dia nak mudahkan kerja kitorang untuk kerja-kerja edit mengedit.
 
Sejak adanya IG Shop aku ni, aku tiba-tiba rasa eh? ke mana masa pergi? eh? eh? eh? Eh dah jam 1pagi? Eh dah 12 haribulan? Eh? Eh? Eh? Haaa kau. Aku tak cukup tangan, mana nak edit testimoni, mana nak edit gambar bagi cantik cun utk simpan dalam IG. Aku nak jual dan nak c.o.d barang ready stok yang ada dekat rumah lagi...ohhh i believe i can fly~~~


Dan aku terbaca satu artikel ni, memang kene sangat ah dengan situasi diri aku sekarang. Aku terlalu sibuk sampaikan aku kena struggle for semua bende yang ada di sekeliling aku. Tapi, aku nasihatkan korang jangan la jadi macam aku ye. Mujur la jugak Encik AIL tu pandai jeling-jeling kite kalo dah hanyut sangat asyik melayan hp (melayan customer sebenarnye). Kadang-kadang aku mintak excuse jugak dari customer untuk buat itu ini dalam rumah dan janji akan reply balik mesej sekiranya aku dah free. Hehehe...

Korang, kalo nak baca pasal artikel yang aku sebut tadi tu, korang baca nih >>>Malaysias Who Are #TooBusy For Themselves, Know What It's Like To...<<<. Haaa, korang baca dan hadam. Banyak jugak point die yang membuka mata. Tolong aku huahuahua~~~

Baiklah korang. Aku dah kehabisan idea. Nanti In Shaa Allah, jika aku ada kelapangan serupa hari ini, aku akan up entri lagi. Pada mereka yang sudi mendropkan comments di Shout Box tu terima kasih banyak-banyak. Aku akan visit satu-satu dan tinggalkan jejak. Dan berkemungkinan besar aku akan follow back. Ngeee ~(^,^)~


Jangan serik untuk mengunjungi blog kesayangan ku ini. Kbai!

1 comment:

Luqman Zakaria said...

oklah tuh kak baru seminggu..saya nih last update bulan lepas..bulan nih baru update entry baru..haha