Monday, March 14, 2016

Gambar : Aktiviti Weekend Minggu Lalu

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Hari ini kerja aku ialah memprint dan meng-laminate bahan untuk dibuat pameran sempena Project of Dreams-Realized (ProDR) yang bakal berlangsung pada 28 Mac ini. Aku ada sebut pasal ni di entri INI ye tuan-tuan dan puan-puan sekalian.

Selain itu, aku bermulti-tasking jugak. Sambil print, sambil edit gambar aktiviti yang aku buat pada weekend minggu lepas. Malam hari Jumaat, aku ajak anak-anak pergi tengok orang main kasut roda dekat Esplanade. Dah boring tengok orang, tapi mainnye tak...kami beralih ke playground. Puas dorang main dekat situ sampai basah lencun dek peluh hahaha...Meh aku kongsi gambar sikit ye...sikit je tak banyak ehehe...

Gambar agak gelap di situ...kata member selalunya lampu dipasang tapi pada malam tu banyak lampu yang tak dipasang. Mungkin technical problem kot.

Yang ni kompom sebab tangan aku parkinson ni hahaha...dah pakai flash pun masih bergegar jugak time ambil gambar hahaha...

Mujurlah anak-anak tak terfikir nak main kasut roda. Murah je pun sewa untuk main kasut roda tu. RM5.00 untuk 30 minit. Bukan setakat kasut roda je ada...yang hover apa ntah nama dia tu pun ada. Aku selalu je teringat video makcik/kakak balik dari surau pakai telekung, lepas tu melayang je...rupanya dia guna menatang hover tu hahaha...Kalo terjumpa malam-malam, mau tak pijak tanah aku berlari. Dah la aku penakut hahaha...

Hari Sabtu.
Aku hadir kelas make up anjuran beauty consultant from Mary Kay yang diadakan di Dewan KEMAS Limbang bermula jam 12.30 tengah hari. Kelas diajar oleh Puan Azumi binti Masbah yang berasal dari Miri. Best woo kelas tu. Dia ajar dari tajuk penjagaan kulit muka sehingga ke mekap-mekap. And of course 100% using Mary Kay's product. Dan yang paling penting kelas itu PERCUMA sahaja. Hari tu mujur tak ramai student yang hadir, 10 orang je termasuk aku hewhewhew...So, banyak info yang Puan Azumi share tentang jenis-jenis kulit dan penjagaan. Ok, biar gambar berbicara selepas ini.


Dis is my muka yang kosong takde mekap...muka pembantu rumah hahaha...Time ni kitorang dah pakai masker untuk hilangkan sel-sel kulit mati di wajah...memang ada beza selepas pakai dan perbezaan tu ketara sebab kan pakai sebelah muka je...muka yang pakai masker tu cantik je kulit dan ada perubahan pada kulit wajah. Terasa halus dan mulus je plus wajah jadi cerah sedikit berbanding di bahagian yang tak pakai masker tu. Dah macam Meet Uncle Hussein je bila aku tengok muka aku jadi camni hahaha...


Yang ni demo make up. Adik tu sporting nak jadi model untuk make up. Aku? Dah memang konsentret la bab ini sebab aku memang suka.


Yang ni muka gediks dah balik rumah...Aku ada gambar yang pakai lens tapi aku tak nak kongsi sebab gambar tu tak cantik (dan tak gediks) hahaha...

Overall, aku memang puas hati sangat bila dapat guna produk Mary Kay. So, selepas ni dah ada tanam niat nak purchase produk Mary Kay. Bila? Tunggu la hehehe...

Ahad.
Masa banyak dihabiskan di rumah dengan anak-anak. Layan movie, layan mata (tidur)...lepas dah tidur, aku bawa anak-anak round kawasan perumahan...So, inilah hasil gambar round-round yang tak menampakkan situasi sebenar hahaha...

Adik Icha dengan mata yang boleh mencairkan aku huhuhu...dia selalu kalahkan aku hanya dengan pandangan mata sahaja...~(^,^)~

Expressions

Pose

Macam itu la ropa anak-anak aku. My madu dan rachun hehehe...kalo dorang takde, kosong je hidup hehehe...Haaa~~~

Ok. Dah nak dekat balik dah. Ekceli dari pagi tadi aku karang semua ni. Tapi, dek kerana blackout tengah hari tadi, dan hanya sedikit yang sempat di save maka ada yang aku terpaksa karang semula hahaha...

See you tomorrow! Kbai!

1 comment:

nuyui a.k.a miss YUI said...

mcm mcm aktviti buat ya..tp plg menarik perhatian yui yg kelas makeup tu..hihi