Thursday, November 21, 2013

Review Product : BB Doll Cream Foundation & Relian Mascara bought from Dolly Lens

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Hari ni aku happy sebab barang yang aku order dari Dolly Lens sudah sampai!!! YAY!!!

Apa yang aku beli??? Ok jom terus tengok gambar laju-laju hewhew...

1. BB Doll Cream Foundation




Seller yang jual produk ni cakap BBDCF ni ringan pada kulit wajah dan dapat menutup cela seperti jeragat, jerawat dan segala jenis cela di wajah la senang cerita. Dan, aku telah mencubanya. Gambar testimoni ada dekat bawah. Nanti boleh la rujuk k.


2. Relian Mascara


Kalau aku x silap aku pernah juga buat review pasal Relian Mascara ni...Ok ada! Sila klik SINI untuk membaca entri pasal mascara ni ok...Kesan dia pada bulu mata ialah boleh melebatkan dan melentikkan bulu mata dan kelihatan seperti bulu mata natural, bukan bulu mata palsu. Dengan bantuan fiber tu, bulu mata akan kelihatan lebih anggun dan lentik. Waterproof semasa dipakai tetapi senang tanggal apabila dicuci. Tidak bersememeh di bawah mata seperti kebiasaan apabila mencuci bulu mata yang memakai mascara lain selain Relian Mascara. Ada sesetengah mascara tu akan kekal 2 or 3 hari sebab terlalu waterproof hehehe...


3. Free gift...


Ok, part ni aku paling suka. Part free gift ni. Hehehe...by the way, thanks to Puan Fifi Farini yang sudi memberikan daku free gift ini. Actually aku dan Puan Fifi ni bukan asing lagi. Kami pernah bekerja di bawah satu bumbung semasa di Sandakan dulu. Sebab itu aku percaya bila berurusniaga dengannya. Boleh add dia di FBnya Dolly Lens...Bukan baru pertama kali aku berurusniaga dengannya. Sebelum ini aku pernah beberapa kali membeli contact lens secara on9 dari beliau. So, aku memang rekemen 100% untuk berurusniaga dengan Puan Fifi. Banyak lagi produk yang dijual. Kebanyakkannya produk kecantikan dan kesihatan la. Pergi la terjah FB beliau. Beliau sangat peramah dan baik hati orangnya hehehe...


Test pakai BB Doll Cream Foundation


Cua kamurang tengok ni. Sebelah muka aku sapu dengan BBDCF tu, tapi bulu mata aku x letak Relian Mascara. Nampak kan perbezaannya??? Sebelah tu yang xda BBDCF tu nampak sangat jeragatku. Huhuhu T_T...Disebabkan aku sapu pakai jari saja dan bukan dengan span or brush, maka sapuan itu x rata. Sebab aku gelojoh sangat mau mencuba produk ni kan...time office hours lagi tu hahaha...

. FYI, kulit muka aku jenis kering dan berkupas. Aku sensitif dengan cuaca sejuk terutama dengan Aircond. Bila terlampau berAircond mulalah kulit muka aku menggelupas. Bukan itu saja, kulit di tangan pun jadi kering semacam. Bukan aku x rajin minum air. Boleh dikatakan rajin jugalah minum air tapi entahlah. Aku ni dehydration kali kan hahaha...

Then, the other side yang xda BBDCF tu aku pakai Relian Mascara dekat bulu mata aku. Nampak kan perbezaan antara bulu mata yang xda mascara dengan yang ada mascara. Itupun aku letak sukur-sukur saja tu...kalau aku letak tebal-tebal karang heran orang opis ni nanti hahaha...sudahlah sebelah muka ada foundation, sebelah plak xda. Pastu sebelah mata ada letak mascara, sebelah plak xda...pengsan nanti dorang hewhew...

Kenyataan yang agak pahit apabila aku sedar dari sejak azali lagi aku dilahirkan dengan bulu mata yang pendek. Kenyataan hokay!!! Tapi dengan Relian Mascara, ianya tiada masalah lagi. Ajaibnya kuasa mekap kan hahahaha...

Pssst : kamurang x terliur ka mau order? Pigi la terjah FB Puan Fifi sekarang untuk mengorder hewhew~~~

No comments: