Friday, November 8, 2013

Gambar : Trip To Long Napir, Limbang - Part 4 (Last)

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!


Ya. Ini la yang di tunggu-tunggu. Part ke 4. Part yang terakhir untuk journey trip ke Long Napir ni. Ok, jangan cakap banyak. Let's go through the pictures please...



Gambar 36 : Otw balik dari Long Napir, kami berenti sekejap di sini. Sebab? Sebabnya rujuk pada gambar selepas ini.


Gambar 37 : Ya sebab ini. Brake kereta jadi panas. Sebab banyak kena tekan brake. Perjalanan balik ni banyak kena turun bukit. Pastu bukit tu curam-curam plak tu. So, abang driver decide untuk berehat sekejap untuk cool down kan brake kereta tu. Tu kena siram-siram tu, berasap tu hehe...jadi sementara tunggu kereta cool down, kami turun la ke tempat dalam gambar 36 tu...kami mau main air!!!



Gambar 38 : See...what I told ya!!! Aku memang mau main air...siuk eh. Sejuk lagi. Jernih lagi. Tercapai jugak hajat aku untuk main air di karangan.


Gambar 39 : I can feel the water stream, do you? Ahhh...bestnya perasaan time ni. Tenang jak. Aku menaip ni sekarang pun sampai teleng-teleng leher aku disebabkan perasaan tenang tu menerjah menusuk ke kalbu yow hehehe...


Gambar 40 : Ini memang trademark. Sebab aku jarang dapat camwhoring dengan bagus makanya aku letak kaki aku. Happy feet la katakan hahaha...lagipun buruk muka aku kalo dalam gambar. So baik x payah la hahaha...


Gambar 41 : Cuci mata...


Gambar 42 : pun cuci mata...


Gambar 43 : Ok. Kamurang dapat bayangkan ka apa yang aku bayangakan time ni? Aku membayangkan aku ada dekat batu-batu besar tu sambil mandi manda tanpa rasa bersalah hehehe...rasa macam mau pigi lagi ke sini laaa...


Gambar 44 : Apa-apapun aku kalo sudah depan camera, tiba-tiba pandai pose gedik. Acaner ni? Hahaha...macam cantik jer, macam cantik jer...macam comel jer, macam comel jer...hahaha comel la sangat! Choiii!!!


Gambar 45 : Well, ini gambar sebenarnya aku ambil sebelum aku ambil gambar kaki aku dan segala bagai. Tapi, aku mau tunjukkan kamurang satu magic. Kejap arrr...


Gambar 46 : Tengok betul-betul apa tu? Itu lori. Lori balak. LORI BALAK! Cuba kamurang relatekan gambar ini dengan gambar di atas tu. Jambatan ni adalah laluan para lori balak dan lori angkut batu setiap hari. Tapi bila aku tengok tahap ketipisan jambatan balak tu, aku jadi cuak wei...cuak serius kau!!! Ok, aku lupa bagitau. Kalau rasa gambar ni kecik, kelik jak. Boleh kasi besar mata hehehe...magic kan~~~


Gambar 47 : Haaa...sudah-sudahlah tu main air. NAIK! hahahaha...dan aku macam biasa, aku sangat malas mau naik-naik bukit ni. Sudahlah cramp di kaki aku belum reda, ni mau naik bukit lagi. Redho je laaa...


Gambar 48 : So, inilah jalanraya yang kami tempuh semasa perjalanan balik dari Long Napir untuk kembali ke bandar Limbang, tempat kami berehat sebentar sebab brake kereta panas. So, di situ la juga jambatan yang diperbuat daripada kayu balak seperti dalam gambar 45 dan 46 yang aku tunjuk tadi tu. Dari atas sini nampak innocent jak ko kan jalanraya, tapi bila dari bawah ko nampak evil sangat hahaha...ok fine!

Pssst : Akhirnya selesai sudah aku mempost entri trip ke Long Napir ni. Sampai 4 part you. Ko ada? Hahahaha...jangan marah haaa...marah nanti kena jual kihkihkih...

No comments: