Friday, October 11, 2013

Gambar : Kau selalu buat aku macam ni!!!

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Sila rujuk kembali post sebelum ni... CUAK...hari ini seawal jam 0800 pagi selepas punchkad di opis, aku terus kuar untuk cari workshop yang boleh tolong repair radiator keta aku sebab bocor...sampai di workshop berkenaan, eh? masih tutup...terus terasa awalnya aku kan...datang gi keja xda plak semangat awal macam ni...tapi x lama jugak la aku tunggu...x sampai 5 minit pun...pekerja workshop dengan bosnya sekali sudah sampai...so, dorang kemas-kemas sikit, sapu-sapu sikit, pastu baru tanya masalah keta aku...

Aku explain la tangki radiator bocor...padahal baru lagi...baru sebulan lebih tukar baru...workshop sebelum ni di KK...x larat plak aku mau pegi ke KK gara-gara mau claim radiator baru...belum sempat sampai KK nanti kebabooom engine keta aku...peh!!!Sentap awal pagi wei...

Tokey cakap mesti tu orang di KK main sembarang saja pasang tu radiator...sebab banyak bocor maaa...dia cakap la...so dia suruh la orang dia buka...tu yang dalam gambar post mortem tu...orang dia la tu...



Post mortem sedang dijalankan


Tadaaa!!!Ni dia ni dia tu dia!!!kan...bocor kan...sampai berkarat ko...kesian...6 lobang besar tapi x berapa nampak la dalam gambar ni...hati aku pun ikut berkarat sebab tokey cakap mau tukar baru lagi...suma sekali termasuk upah RM200.00...haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah~~~

Ok...aku redho kan saja la...bila sudah siap pasang (xda gambar sebab time tu aku sebok whatsapp dengan En. AIL, buat report pasal kerosakan keta)...last sekali pekerja tu tanya, " kak, mau simpan coolant ka?" dan aku macam " huh?" dalam hati apa ke bendanya coolant ni...

So, dari kedudukan aku duduk di tempat duduk belakang keta aku (banyak sangat duduk kau!)...aku kuar la mau tengok jugak apa benda coolant ni...rupanya hini...


Sumber gambar : Google

Ini la coolant...tujuan dia untuk protect radiator dari cepat berkarat dan berlumut...dan aku kena tambah RM 25.00 untuk coolant ni...so aku harus bayar RM 225.00 la plak...tapi selepas aku kawtim tokey, dia setuju kasi less RM5.00 saja...ok la tu daripada xda kan...orang sudah tolong kita buat, kita tolong bayar la pulak kan...hehehe

Sumber gambar : Google

Haaa...ni cara mau kasi masuk coolant tu ke dalam radiator...kepish? Tapi, yang workshop tu pakai, kaler merah, bukan hijau cam ni...kalo hijau camni makin belumut la radiator tu...atau macamana?hehehe...

Aku petik balik kata-kata aku di fb...

"kita ni org ppuan kena jgk amik tau selok belok enjin keta...lbih2 lg keta sdri...mujur la sang husby ku byk bg tunjuk ajar...tq syg

#dalamhaticuakmaubawakketasebabtangkiradiatorbocor #workshop #duitlagi"

So ini la yang aku merepekkan di fb hahaha...macamana aku x cuak...ada sekali tu aku lupa isi air dalam tangki radiator...tiba-tiba temperature naik, enjin keta pun buat bunyi pelik...Mr. AIL cakap kan fungsi radiator tu untuk menyejukkan enjin...sebab tu kena ada air...kalo radiator tu kosong enjin jadi panas, dan piston plug (betul ka ejaan) tu akan jadi panas dan menyebabkan paip dari tangki minyak enjin akan bengkok sikit dan menyebabkan minyak enjin plak yang leaking dan bla bla bla...panjang lebar Mr. AIL membebel dengan aku...

So muncung pun otomatik la panjang sedepa...merajuk katanya, sebab bukan disengajakan...aku betul-betul lupa...wuuu mau nangis sekali lagi boleh?hehe...

Kesimpulannya, hari ini radiator sudah tukar baru...harap-harap jangan buat masalah lagi ya dear NFS ku, aku sayang ko...aku mo pakai ko lama-lama...jangan la sakit-sakit lagi...aku pun ikut sakit tau...terbang dengan sayap RM aku...asal time gaji ko pun mau terima gaji jugak...wuuu...T_T

Pssst : mana pegi signature aku???


No comments: