Tuesday, September 3, 2013

Limbang, tempat kerja baru, hidup pun baru...


Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Hari ini hari pertama melapor diri di tempat baru iaitu Pejabat Tenaga Kerja Limbang, Sarawak. Sepatutnya kemarin lagi tu lapor diri, tapi ada masalah yang tidak dapat dielakkan maka aktiviti pelaporan diri terpaksa di tangguh ke hari ini.

Masa mula2 sampai tadi di bangunan wisma persekutuan, tengok2 sekitar bangunan macam tiada orang. Dalam hati terfikir juga jam berapa dorang ni masuk kerja sebab aku sampai tadi jam 7.20am...and then ada la juga sorang dua yang sudah naik opis (naik tangga ok, sebab bangunan x tinggi. 3 tingkat saja). 7.40am aku naik. Seram sejuk juga tangan kepala bila otw mo naik opis baru ni hewhew...tapi kugagahkan juga kaki ni melangkah...chewahhh cam mo gi berperang plak kan.

Aku datang bersama handbag, satu beg lagi ada isi bekal. Mee hoon goreng dan nasi berserta sambal ikan bilis. Kakak iparku yang tapaukan untuk aku sebagai bekal untuk makan tengahari nanti. Ok.

Then, masuk2 jak ada kakak tu duduk2...aku gitau la aku lapor diri. Ahhh, pastu terus kakak tu bawak aku masuk. Then, aku masuk punchkad, duduk di workstation. Then, x lama lepas tu jumpa OC. Lepak borak2 dengan OC aku duduk di workstation on9 fb di hp hewhew...errr produktifnya aku kan. Terima kaseyyy...ala bagi can la...orang baru hewhew...

Tadi, OC ada bagitau jam 10am ada meeting untuk program azam kerja. So, jam 10am aku ready2 rupanya x jadi. Tapi, ada jamuan makan sempena meeting. Ah sudah, aku pun xtau mo makan yang mana satu. Last2 aku makan mee hoon goreng bersama lauk dari jamuan meeting tu. Fair and square la. Tapi xla aku termakan nasik dan sambal ikan bilis yang kakak ipar sediakan untuk aku tu. Hurmmm...

So, inilah kerja orang yang keboringan sebab baru bertugas di tempat baru. Masih xda idea mo buat apa. Otak masih blank lagi. Maafkan saye yeee...hahahaha...

Pssst : Sapa suruh kamurang baca hahaha...nanti la aku upload pic hewhewhew


2 comments:

atikah..aku anak kampung said...

adui..mcm tiada je yg menarik ni bkin penat je aku bca..

Nor Adzwaty Rokkafella said...

sapa suruh ko baca hahahaha...