Wednesday, March 16, 2011

Kursus Part 3

Nah kan...hahaha...

Panjang betul cerita sal kursus ni kan...cam aku saturang jak yang pernah kursus...tapi aku macam xda idea mo cerita apa...otak masih beku ni hahaha...

Ok sambung cerita...

Kan dalam Kursus Part 1 aku ada cakap kan yang suma peserta kursus gi melawat Sabah Job Centre...bangunan dia dekat Padang Bandaran tu...di sana pun kami dijamu dengan kuih2 yang sedap hehehe...

Ok...aku memang kuat makan...sebab tu aku gebu...hahaha...

X lengkap kalo xda nonomnya hehehe...neskepe nai aka nescafe susu hahaha...

Pastu lepas wat lawatan di Sabah Job Centre ni kami melawat JobsMalaysia Centre di Wawasan Plaza sana...bila check in di Hotel City Inn di Gaya Street aku dengan cuzzy aku terus tido x hengat...(ahemmm kami tido dengan uniform sekali ya...alasannya sebab penat travelling)

Esoknya kursus sebenar sudah bermula...mula2 semangat...setengah jam...mula hilang fokus...1 jam...aku main game di handphone...2 jam aku conteng2 buku...sambil2 tu gula2 atas meja aku pulun kasi habis hahaha...

Habis kursus dalam jam 5 gitu kami balik hotel pastu jam 8 lebih tu kuar gi pasar malam di Kg. Air...masa otw mo gi pasar malam tu, ada sorang pakcik kurang siuman kejar kami sampai kami termasuk di dalam kedai makan cina...memang menakutkan...actually bukan kami jak la yang dikejar...pakcik tu akan kejar sapa2 jak perempuan yang kebetulan lalu di depan dia...so kami biarkan dia kejar perempuan tu pastu baru kami teruskan perjalanan ke pasar malam...

Di pasar malam banyak jugak la gerai kami usha2...tapi x beli barang pun...cuma yang buat aku kagum is tiba2 di pasar malam tu berlambak plak gerai yang jual mekap2an jenama MAC...wow!!!tapi of kozly x ori kan...last2 aku beli keychain untuk dibagi kepada bestie aku and of kozly Mr. AIL la hehehe...

Lepas dari pasar malam kami merayau lagi ke area Segama, mo cari makan...mula2 mo gi makan Burger King konon last2 kami gi beli KFC tapau bawak balik bilik. Sampai di hotel aku dan cuzzy aku chit chatting x hengat dunia sampai kami sedar waktu tu sudah mo dekat jam 4 pagi...baru kelam kabut mo tidur...pastu jam 6 pagi bangun sudah...2 jam jak tidur hahaha...

So hari Khamis tu kursus ditamatkan awal dari jadual. Sepatutnya jam 5 petang siap tapi ni jam 1 petang sudah selesai. Kami pun balik terus ke Sandakan hari tu jugak...sepanjang perjalanan kami diiringi hujan lebat dan kabus tebal especially area Nabalu-Bundu Tuhan-Kundasang...

Ni aku amik gambar di Pekan Nabalu...nyinggah gi toilet sebab x tahan sejuk dalam kereta...

Gerai menjual pelbagai cenderamata...sempat lagi snap gambar lepas kuar dari tandas hahaha...

All the way balik tu aku langsung x dapat tidur biarpun sebenarnya aku menjantuk sebab tidur 2 jam...tapi oleh kerana kesejukan yang teramat, sedangkan aku pakai sweater time tu plus hujan lebat...aku rasa x selamat...jadi solutionnya, apa jak lagu yang diputarkan di radio aku pulun nyanyi bersama...macam sing-along la hahaha...sabar jak la boss...aku tau sora aku x sedap hahaha...

Ni di Telupid sudah ni...kami nyinggah tandas sambil duk ninum di restoran sebelum sambung perjalanan pulang ke Sandakan...

So aku selamat sampai di rumah jam 8 malam...lepas mandi, makan aku terus tidur...bangun jam 10 pagi keesokannya hahaha...syabas!!!Perjalanan yang memenatkan tapi we still have fun la...hahaha xda rupa orang pi kursus kan...

Pssst : mood menjantuk plak adeh...

1 comment:

.:hanna radzi:. said...

meh amik award kamu kt blog hanna :)