Friday, January 14, 2011

Wishlist

Hahaha...

Tahun baru mesti suma orang ada tanam azam...tapi aku x...aku lebih prefer terms wishlist...hehehe...mo jugak bermintakpuji sakan hahaha...

So each one of my wishlist untuk tahun ni is...jejejeng!!!

1) To be kuat semangat : wahhh macam havoc jak buat list in English-Malay...memang mintakpuji hahaha...ok seriously tahun2 yang sudah banyak melakarkan coretan cerita yang x ingin aku ingati sampai bila2...walaupun masih segar dalam ingatan aku cuba sedaya upaya untuk menepisnya...nyah kau dari kepalaku...wushdushdush!!!Aku sebenarnya rindu dengan diri aku yang dulu...strong, tabah, hadapi dengan senyuman...now aku dah jadi fragile, emosi & bila ada problem...it's written all over my face...suma orang akan tau yang aku ada problem even aku x ceta pun...so sekarang ni aku mo diri aku tu balik...pulangkaaan!!!

2) Bina kehidupan yang lebih bagus : suma orang pasti mengimpikan kehidupan yang aman damai harmonis...berkeluarga, punya anak2 yang chomel, punya pasangan sehidup semati yang boleh menjanjikan keselamatan, menjadi pelindung dan jugak teman hidup sehingga ke akhir hayat...punya generasi yang akan membawa legasi keluarga sehingga hujung dunia...ok sebut pasal ni buat aku jadi cengeng...next...T_T

3) Membetulkan segala kesilapan lalu : Mungkin x semua dapat peluang untuk memperbetulkan segala kesilapan dulu...sering ku dengar orang bermadah...andai dapat ku undurkan masa pasti aku akan...akan melakukan segala2nya dengan baik dan sempurna tanpa cacat cela...kita ini hanya manusia biasa...tiada yang sempurna...aku sedar hakikat itu...tapi x salah kalo aku mempunyai impian sedemikian kan...seboleh2nya sebelum hari terakhir aku ingin meminta maaf kepada semua yang pernah aku sakiti...

4) Menaiktaraf kualiti hidup : Hidup aku sekarang ni bukan la x berkualiti sangat...aku sudah berkerja...tapi aku inginkan peningkatan...untuk itu aku ingin merealisasikan impian aku sejak dulu untuk sambung belajar...cuma masanya belum dapat dipastikan kerana aku harus menyelesaikan sesuatu sebelum masa itu tiba...

Macam serius plak entri aku kalini...kadang2 ada perlunya kita muhasabah diri kan...dalam tiap tawa pasti ada tangis dan dalam tangis juga bisa tersimpan tawa...begitulah uniknya manusia yang diciptakan oleh Yang Maha Satu...

pssst : nothing to say...hanya mampu berdoa semoga dipermudahkan segalanya...

No comments: