Thursday, January 6, 2011

Mungkin aku gila...tapi...

Hahaha...

Ok...bebaru ni aku dapat jemputan dari isteri bekas tunang aku untuk datang ke majlis persandingan dorang yang diadakan di Dewan Warga Tua Batu 5...but aku x pi sana...aku cuma sempat pi ke rumah dorang jak...aku datang bersama bestie aku...

Aku da lama tau pasal ni sebab isteri dia tu pernah gitau aku dalam fb...pastu dia sempat sms aku masa dorang sampai sini...sebelum ni majlis pernikahan dan persandingan dibuat di Pahang...sebab isteri dia tu orang Pahang...

Isteri dia sempat jugak la bagitau mo aku jadi jurumekap untuk dorang bersanding nanti...so aku agree...mesti kamurang ingat aku ni gila kan...tapi bagi aku apa yang lepas tu lepas la...xda sapa yang salahpun...cuma aku dan dia xda jodoh...tu jak...

So...sebelum aku pi rumah dorang tu aku sempat sms isteri dia...tetiba isteri dia cakap cancel untuk suruh aku jadi jurumekap sebab abah dah tempah mak andam...so aku cakap okay jak...ngam jugak tu sebab aku hanya sediakan servis mekap...baju bajan pengantin aku xda sediakan...

Bila aku sudah sampai di sana...tetiba dia bagitau mak andam last minit cancel...mujur baju pengantin yang dorang sewa sudah sampai...toing!!! Laaa...kalo aku tau aku bawak la jugak kotak ajaib aku tu...yang penuh dengan mekap2an...huhuhu...mujur makcik kepada bekas tunang aku tu ada jugak yang pandai mengandam...

Mula2 tu makcik tu sorang2 mekapkan pengantin...tapi last2 panggil aku jugak untuk bantu mana yang patut...so aku masuk dalam and touch up apa2 yang patut la...mula2 kekok jugak sebab that girl tu pernah jadi musuh aku...tapi selepas kejadian tu...kami settle baik2 then kami berkawan...but x rapat la...cuma kami selalu contact on fb...

Aku serba-salah jugak time tu...kenapa la pulak aku gatal2 mo datang...tapi niat aku baik sebenarnya...sebab aku dan dia sudah xda apa2 dan kami remain friends...then aku dengan isteri dia pun dah ok...

Bila aku balik rumah petang tu...aku pun terfikir...kalo orang lain dapat terima keadaan yang macam tu...aku pun x pasti...lagi2 bila abah sampai then aku salam tangan abah...abah usap2 belakang aku...aku tau abah memang harapkan aku jadi menantu dia tapi apakan daya aku xda jodoh dengan anak dia...lagipun sekarang aku baru membina hubungan baru dengan seseorang...

Aku pun kadang2 rasa sedikit bingung bila aku buka blog aku then aku nampak gambar kami semasa bertunang dulu...So guys...should I delete it???

Pssst : kadang2 hidup memang twisted...tapi there must be something in it...

2 comments:

baby & hubby said...

Aduiii...nor, skt ht tu ar.klu aku lah nor, aku x pegi majlis dia.sob2..

sahidzan said...

Pehh!! sanggup jugak lu datang ek. Kalau gua,menghadiri perkahwinan bekas tunag tu cukup sadis sdh tu.
picture tu delete ler, takkan mau di simpan pula. Perrghh!!