Monday, January 10, 2011

Juara Rakyat

Hehehe...

Kelmarin (Ahad) berlangsung satu program Karnival Sukan ft Juara Rakyat anjuran Pemuda Umno Libaran diadakan di Kompleks Sukan Sibuga Sandakan. Pegi sana sebab bertugas jaga booth pameran...mula2 tu boring gila sebab aku antara orang yang awal datang ke sana...bayangkan jam 7.10am aku sudah terpacak di sana...member yang lain belum sampai...masa ni suma orang tengah bz wat persiapan untuk booth pameran, ada yang bawak barang2 untuk dijual macam jersi, makanan, goodies & etc la...plus yang bikin boring tu sebab awal pagi hujan gerimis...so xdapat la mo jenjalan ke sana kemari untuk mengusha2 tapak2 pameran yang lain...

Kami plak ditempatkan di tingkat satu bangunan kompleks tu...so xbanyak view yang boleh dipandang mata...tapi ada juga bestnya...sekurang2nya xla kami berhujan berpanas macam tapak2 pameran yang lain...nice hehehe...

Aku sempat jugak la amik beberapa shot sepanjang berlangsungnya program tu...and yang buat aku sangat terexcitednessly is the flying fox hehehe...aku teringin sangat mo try tapi apakan daya pakaian yang aku pakai x sesuai...baju korporat warna putih...kena2 lagi tempat landing tu penuh dengan lopak dan becak...kalo aku join kompom baju aku yang putih akan jadi coklat kena lumpur...

So aku ada snap beberapa gambar sepanjang program tu walaupun hanya beberapa kerat jak yang sempat sebab x boleh tinggalkan booth lama2...xda orang jaga hehehe...so peeps...enjoy!!!


* * *


View dari tingkat 1 hehehe...masa ni meter bosan gila mendadak naik..amik gambar untuk menghilangkan bosan...


Sempat sneak-peek hadirin yang mulai memenuhi dewan perasmian sementara menunggu ketibaan YB Ketua Menteri Sabah...


Ni la benda yang buat aku sangat terliur untuk participate...tapi apakan daya...hurm...


Ni salah sorang peserta yang ikut pertandingan karaoke...suara kakak ni memang superb...dia nyanyi lagu Ziana Zain - Anggapanmu...aku yang menonton pun terangkat2 kening bila dia tarik key tinggi...salute!!!


Ni salah satu kenderaan yang ikut autoshow di perkarangan tempat letak kereta...actually banyak lagi jenis2 kenderaan lain seperti skuter, kancil, viva, myvi, saga BLM, kenari yang join tapi ini tetap menarik perhatianku sebab dia ada speaker besar yang soundnya pun besar dalam kereta yang besar dengan tuannya yang tergelak besar...(banyaknya perkataan besar)...pakcik ni adalah dari kumpulan SWAT atau dalam nama panjangnya Sound Weapon Autoblast Team...memang feymes di Sandakan ni...


Dalam banyak2 kereta yang join...aku rasa yang ni paling unik...sungguh bersemangat patriotik owner kepada kereta ni...fuhhh!!!

Apa2pun best jugak la dapat join program ni biarpun hanya sebagai petugas booth pameran...biarpun terpaksa berkerja pada hari Ahad tapi sekurang2nya x la aku melayatkan muka di rumah sepanjang hari...

Pssst : tapi kenapa Yuna x menang arghhh!!!...

No comments: