Saturday, December 4, 2010

Teman datang dan juga pergi...ada juga yang kembali...

Saja jak header tu amik line salah satu lagu Hujan - Empayarmu...

Baru-baru ni aku dapat perkhabaran dari salah seorang teman yang baru jejak kasih di Facebook, member ni sms aku bahawa ada seorang dari classmate kami akan melangsungkan majlis perkahwinan hari ini. Member tu sempat tanya, " Member yang sorang tu kahwin esok...ko tau ka???ko pegi x???"...dan aku blurrr sekejap~~~then aku reply..."aku xtau plak dia kahwin. Dia xda bgtau & xda jemput aku pun. Segan la aku mo pegi"...

To be honest aku macam kecik hati jugak la...member ni memang agak rapat dengan aku dari sekolah dulu. Kitorang gi sekolah sama-sama, then kalo lewat sampai kitorang kena denda sama-sama jugak. Masa form 4 - 5 kitorang classmate & memang nakal sesama. Tapi masa ni kita berlainan bas. Dulu-dulu naik bas sekolah. Naik ke form 6, baru la kitorang naik bas mini sesama untuk gi sekolah. Tu yang selalu kena denda sebab selalu lambat sampai. Asal sampai mesti dah start perhimpunan. Cikgu yang bertugas jaga pintu pagar bersama pengawas-pengawasnya mesti akan suh kami cari sampah tiga. Apa-apa jenis sampah pun. Tapi kami pandai...asal di suh cari sampah kita akan cari sama-sama dan bahagi kepada dua hahaha...senang~~~

Sampailah habis sekolah kitorang still contact. Cuma...baru-baru ini jugak ada perkara yang terjadi. Tapi ni tidak melibatkan dia. Aku xngam ma kawan satu keja dia. So aku attack la orang tu sampai la orang tu remove & block aku terus dari FB. So, bila aku dapat tau yang orang tu sebelah office dengan dia & orang tu plak friend member aku d FB, aku pinjam wall member ni untuk counter attack orang tu. Mula-mula tu member aku ni tekejut sakan sebab dia ingat aku marahkan dia. Bila aku explain dia ok. But, aku perasan after that dia mulai menjauh.

Aku perasan tu semua. Memang salah aku. Sebab terlalu ikutkan perasaan. Mungkin salah satu sebab aku cerobohi privacy & hak dia sebab aku terjah wall dia untuk kenakan orang tu. Dan lagi mungkin dia sudah x perlukan seorang kawan yang macam aku ni. So...apa boleh buat. Aku hepi jugak haritu sebab selepas beberapa lama dia mendiamkan diri dari aku after kejadian tu dia ada call tapi hanya untuk bertanyakan no. tel seseorang ni. Hurm...

Sekarang ni aku cuba untuk think positive...I let her go. Mungkin keceriaan di masa lalu terpadam dari ingatannya disebabkan kebodohan aku sendiri. Biarpun dia x remove aku dari friendlist, but still rasa empty sebab seolah-olah aku adalah annonymous person. Sabar la...let the time heals the pain...

Pssst : Lagi sakit bila kawan hilang satu persatu dari hilang kekasih...kekasih boleh dicari tapi teman tiada galang ganti~~~

1 comment:

Unknown said...

A'AH ....kekasih bleh di caru2 lagi..tapi teman sejati selamanya dihati..sekali ia pergi,hidup dah tak berseri...

Tapi,kawan pon boleh dicari lagi.. sabaq na...sama2lah hepi dengan kebahagiaan die