Tuesday, December 28, 2010

Putri Nur Syuhadah


Haaa...sapa budak chomel ni???Anak???Bukannn...sikit lagi...teka la lagi...hehehe...k la xmo teka2...ni anakbuah aku...nama dia Putri Nur Syuhadah...chomel kan...biarpun x sechomel Miasara...

Budak ni baru berumur 2 tahun lebih...gambar di atas tu di ambil time aku balik kampung...dia makan bubur sendiri...xmo orang suapkan...berdikari la kononnya...last2 bukan masuk ke mulut...kena di batang hidung pulak...

Dulu time kakak aku tinggal bersama2...budak ni la salu jadi mangsa buli oleh aku hehehe...sampai dia fobia dengan aku hahaha...sebab aku salu wat dia nangis...budak ni jugak la kawan aku begaduh di rumah...sebab dia suka semua barang kepunyaan aku...hp aku dia suka...laptop aku dia suka (terutama mouseku la)...bantal Spongebob aku suma dia suka...dia suka lepak dalam bilik aku...kalo aku bekurung dalam bilik mesti dia sibuk mengetuk pintu bilik sambil panggil2 nama aku...kalo aku x layan mula la dia merepot dgn mama dia...tapi tu la bila dia masuk ke dalam bilik dia xmo aku tutup pintu...biarkan terbuka...sebab dia tau kalo aku tutup pintu mesti aku buli dia kaw2 punya hahaha...kadang2 aku buat dia model kanak2...kadang2 aku suka gomol dia, peluk dia kuat2...or takutkan dia dengan vacuum cleaner hahaha...dia memang takut dengan vacuum cleaner tu sebab bunyi vacuum tu...dia mesti akan teriak sambil menangis kalo aku pasang vacuum tu...

Tapi budak ni superfast la...aku kalo balik dari kerja mesti akan nampak dia depan pintu rumah...pastu bila aku masuk ke dalam bilik, dia la orang pertama yang sampai dulu...sedar2 dia sudah melompat2 di atas tilam aku...haih...mula la aku buli dia lagi...kadang aku kacau2 hidung dia dengan hujung rambut aku...or aku akan bagi dia cium bau ikat rambut aku...dia memang x suka dengan ikat rambut & skaf rambut...dia memang pantang gila la dengan benda2 tu...hahaha...

Budak ni pun kuat hangin punya...pantang dia kalo apa yang dia mo dia x dapat...mesti mengamuk sakan punya...pernah sekali tu dia suka buka tutup pintu icebox...sampai mama dia naik fed up...larang pun cam angin jak dibuatnya...so kakak aku pi ikat pintu icebox tu...bila dia mo buka x dapat...punya la dia mengamuk sampai menangis teresak2...sambil2 tu dia sempat cakap dengan mama dia mau jalan hahaha...aku ada rakam video dia menangis...habis hilang kechomelannya hahaha...

(oleh kerana aku gagal meng'upload' video...aku snap balik la scene video ni hahaha...)

Hahaha...aku la seorang auntie yang superkejam...siap aku ketawakan lagi ( ketawa evil lagi tu hahaha)...macam ni la rupa dia kalo dia mengamuk...mula2 tu ok lagi bermain2 dengan aku...main kejar2 satu rumah...last2 ntah kenapa dia mo pi main lagi icebox tu...mama dia plak tengah besiap mo kuar jalan dengan dorang sefamily la...huhuhu...tapi tu la bila mama dia cakap jak suh cari kasut terus tangis dia hilang...kelam kabut amik kasut dia...terus dia lupa la pasal icebox tu...hahaha...budak2...

Sekarang budak ni di kampung...rindu jugak dengan dia hahaha...dari dia kecik dah memang tinggal dengan aku...


ni time dia tengah berusaha untuk pakai baju sendiri hahaha...ni la hasilnya...

Pssst : agak2 budak ni boleh celen Miasara ka???hehehe...

No comments: