Monday, December 20, 2010

Kerana Zombie...

Hahahaha...

Sapa yang x kenal zombie???Rasanya suma orang kenal zombie...kalo dalam filem Zombie Kampung Pisang plak...Que Haidar address zombie tu sebagai Zomba hahaha...

Cerita pasal zombie mungkin kamurang pernah main game Plants vs Zombies...aku bukan mau cerita apa yang best pasal game tu...tapi truly game tu memang best la...aku sudah khatam pun hehehe...


Sebenarnya apa yang aku mo cerita ni ada kaitan dengan kegilaan aku main game ni hahaha...dah sekali khatam tapi still ada beberapa slot game dalam ni...dia ada adventure, mini games, puzzle & survival...memang kalo main ni dia punya set adrenalin memang gila2 & selalu bikin cemas hehehe...

So...straight to the point la kan...gara2 aku selalu mengadap game ni jadi aku macam addicted la...tapi addiction aku ni turns out to be a nightmare sebab semalam aku mimpi aku dikejar zombie...

Aku berada di sebuah pekan di mana semua muka penduduknya lebih kurang sama...tapi ada satu perkara yang membezakan sama ada orang tu adalah zombie sebenar...bila dilihat sekali imbas akan terlihat bayangan distorted di raut wajah orang tu...so itu la zombie hahaha...

Aku cemas gila masa tu sebab aku dikelilingi zombies...mujur la aku terserempak dengan sekumpulan orang yang memerangi zombie...(sapa yang pernah tengok cerita Zombieland pasti akan tau apa yang aku maksudkan)...

Kitorang explore semua kawasan untuk escape dari tempat tu tapi there's no way out...kami terjumpa sebuah rumah usang berhadapan dengan balai polis. Kami bertapak di rumah tu dan merancang strategi untuk melawan para zombies yang arif lagi bijaksana...hehehe...

Tapi...malangnya seorang demi seorang dari ahli kumpulan terkena jangkitan zombie dan kami terpaksa la terminate dorang ni...lama kelamaan tinggal hanya beberapa kerat saja yang survive...

Dari masa ke semasa zombie2 ini x akan membuang masa dorang untuk mencari the next prey...kami sentiasa alert dengan keadaan sekeliling memandangkan pak polisi jugak tidak boleh diharapkan kerana ada di antara dorang pun adalah zombie...mau x mau terpaksa kami sign mati dengan merempuh para zombies yang datang menyerang ke kubu kami...

Akhirnya bila tiba di suatu tempat yang asing...kami terlihat satu cahaya putih lagi bersinar...bila aku buka mata...rupanya cahaya matahari sudah menyelinap masuk melalui tingkap rumah aku...cerita sudah habis daaa...hahaha...

Pssst : suspen kan???hahaha...

No comments: