Wednesday, December 15, 2010

Bikin Panas!!!

Duhhh...

Aku ni x suka mo panas2 apatah lagi di pagi yang hening dan suci ini...tapi tapi tapiii...ada satu umat manusia yang buat aku jadi panas...ni berkaitan dengan kerja la...

Truly...jawatan aku di office ni as a Pembantu Perhubungan Perusahaan...(sila browse di website SPA)...jadi tugas2 aku confirmlah yang berkaitan dengan pekerjaan...di office ni, aku salah satu admin dalam FB rasmi pejabat la...dekat situ memang kitorang akan display setiap iklan kekosongan jawatan terbaru dan semasa...

Mo dijadikan bahan kepanasan...pagi tadi macam biasa aku akan buka FB tu untuk update apa2 iklan terbaru...so, tadi aku dah buat satu event...next week ada open interview dekat office ni...dah la line internet bikin panas...balik2 aku create event...balik2 la juga error...geram...4 kali try baru ok...

Pastu aku buka notification...ada satu umat manusia ni...jobseeker...dia tanya itu ini dalam comment salah satu iklan jawatan kosong tu...iklan tu actually sudah lama diiklankan dalam FB...then iklan tu adalah kekosongan sepanjang masa...so xda expired date...soalan2 dia remeh gila...mula2 dia tanya..."ni jawatan kosong di jabatan mana?"...aku jawabkan..."ni jawatan kosong di sektor swasta...Syarikat XXX Sdn. Bhd."...aku tambah lagi..."sekiranya berminat boleh terus hubungi syarikat tersebut"...Lepas tu dia reply..."xda pun number tel dia"...hah!!!aku dah bengang...tapi still aku jawab dengan sopan..."No. tel : XXX-XXXXXX...sila baca iklan dengan teliti"...

Kenapa aku bengang gila???Sebabnya...Dalam iklan tu terus terang ada tulis senarai jawatan kosong, nama syarikat, no. telefon siap ada e mail lagi...yang bikin aku tambah bengang...orang ni xreti baca ka atau sengaja buat soklan yang dia sendiri boleh dapat jawapannya...

Fuhhh...punyalah...pagi2 lagi sudah buat muka aku menghijau...urghhh!!!...tapi aku cooldown kan diri dengan jayanya dan cakap dengan diri sendiri...jangan layan sangat...so, aku sudah cooldown bebeh...

Tapi la kan...apa pendapat kamurang pasal kes ni???

Pssst : sedar jugak aku...dalam berkerja ni memang banyak kerenah orang yang terpaksa dihadapi...

No comments: